Особливості реалізації корекційних завдань вчителем-логопедом за умови дистанційної роботи у закладі.

23.Кві.2020
Особливості реалізації корекційних завдань вчителем-логопедом за умови дистанційної роботи у закладі.

У середній логопедичній групі № 1 «Суничка» успішно проходить процесс дистанційного навчання, який спрямовує вчитель-логопед Володькіна О.О. Дистанційна робота побудована на тісній взаємодії батьків та спеціаліста у вигляді онлайн-комунікації з батьками та дітьми. Кожного дня батьки з дітьми отримують рекомендації щодо мовленнєвого розвитку дитини через окремо створену групу у соціальній мережі Viber, враховуючи індивідуальні особливості вимови дитини та відповідно розкладу занять.

Рекомендації сформовані за трьома основними напрямками, враховуючи вид ігрових занять:

  • заняття зі звукової культури мовлення включає в себе наступні компоненти:
  • артикуляційну гімнастику (артикуляційні вправи, які діти вміють виконувати без сторонньої допомоги, метою яких є розвиток артикуляційної моторики, зміцнення м’язів артикуляційного апарату);
  • роботу з люстерками з послідовним деталізованим роз’ясненням етапу виконання вправи, метою якої є ознайомлення дітей з особливостями правильного положення органів артикуляції під час вимови звуку, що вивчається;
  • пальчикову гімнастику на основі наочного матеріалу, метою якої є розвиток дрібної моторики пальців рук, уваги, пам’яті;
  • фізкультхвилинку на основі відеоматеріалу з метою фізичного та емоційного розвантаження;
  • авторську д/гру, метою якої є розвиток уміння розрізняти звук, що вивчається, на початку слова, формувати правильну вимову заданого звуку в словах та зв’язному мовленні; розвивати фонематичний слух, сприймання, мислення, увагу;
  • індивідуальні завдання зі звуковимови за планом індивідуальної корекційної роботи, метою яких є формування /закріплення правильного положення органів артикуляції під час вимови певного звуку / формування /закріплення правильної вимови певного звуку в складах, словах, чистомовках та зв’язному мовленні;
  • заняття з лексичної теми включає в себе:
  • артикуляційну гімнастику (артикуляційні вправи, які діти вміють виконувати без сторонньої допомоги, метою яких є розвиток артикуляційної моторики, зміцнення м’язів артикуляційного апарату);
  • перегляд розвиваючого мультфільму, що знаходиться у вільному доступі в інтернет-мережі за певною лексичною темою, метою якого є активізація та збагачення словникового запасу дітей; розширенням знань дітей про тварин, птахів, явища природи тощо.
  • фізкультхвилинку на основі відеоматеріалу з метою фізичного та емоційного розвантаження;
  • д/ ігри, викладені у авторській презентації з використанням ефектів для фігур, наприклад, «Відгадай загадки», «Один-багато , «Який, яка, які?», «Хто де живе?»;
  • індивідуальні завдання зі звуковимови за планом індивідуальної корекційної роботи, метою яких є формування /закріплення правильного положення органів артикуляції під час вимови певного звуку / формування /закріплення правильної вимови певного звуку в словах та зв’язному мовленні;

3) заняття зі зв’язного мовлення включає в себе:

  • артикуляційну гімнастику (артикуляційні вправи, які діти вміють виконувати без сторонньої допомоги, метою яких є розвиток артикуляційної моторики, зміцнення м’язів артикуляційного апарату);
  • перегляд казки / розвиваючого мультфільму / відеопрезентації за певною лексичною темою, який знаходиться у вільному доступі в інтернет-мережі, метою яких є збагачення словникового запасу дітей; закріплення вживання узагальнюючих понять тощо;
  • д/гру «Розкажи» з детальним роз’ясненням виконання гри, метою якої є вправляння у вмінні відповідати на основі перегляду на запитання зв’язними висловлюваннями;
  • дихальну гімнастику на основі відеоматеріалу, метою якої є розвиток мовленнєвого дихання: тривалого ротового видиху, уміння чергувати плавний і сильний видихи; активізувати м’язи губ; емоційне розвантаження.
  • д/гру «Перекажи» на основі мнемотаблиці, метою якої є стимулювання вживання у мовленні понять за лексичною темою; розвиток навичок зв’язного мовлення; формування навичок переказу.

Дистанційна робота, основуючись на ефективному взаємозв’язку з батьками, які відповідально ставляться до виконання рекомендацій щодо мовленнєвого розвитку дітей, їх активності та ентузіазму, сприяє позитивній динаміці у корекції розвитку мовлення дітей групи.

Галерея зображень
error: Content is protected !!